Logo tasarlanırken, firmanızın ismi için mevcut fontlar kullanılabileceği gibi, yepyeni bir tasarım da yapılabilir.
Ancak özellikle el yazısı fontlarının baskıda okunamadığı ve çok karışık göründüğü unutulmamalıdır. Bu noktada özgün olmaya çalışarak, logonuzda değişik font kullanmak, akılda kalıcılık bakımından zararlı olabilir.
Aklınıza gelebilecek her yerde kullanabileceğiniz firmanızın logosu; sade, akılda kalıcı, hiç bir benzeri bulunmayan ve özellikle aynı sektördeki benzer firmaların logoları ile hiç bir çağrışım yapmayan, firmanız ve faaliyet alanınız hakkındaki maksimum bilgiyi ilk bakışta verebilen, potansiyel müşterileriniz dışında da geniş bir kitle tarafından kolaylıkla anlaşılabilen, olabildiğince az renkten oluşan ancak bu oluştuğu renklerin firmanızın hizmetleri veya ürünleri ile bağlantısı bulunan, firmanızın mottosunu, vizyonunu ve ruhunu yansıtan bir logo olmalıdır.
Logonuzun pek çok yerde uzun yıllar boyunca kullanılacağı düşünülürse, her çeşit baskı ve kesim tekniğinde aynı kalitede görünmesi, çok küçük basıldığında yazıların ve simgelerin kaybolmaması, çok büyük basıldığında da dağınık olduğu izlenimi vermemesi, dolayısıyla her yüzeyde ve her boyutta açıkça okunabilir olması, ayrıca renk itibariyle de değişik baskı teknikleri kullanıldığında firma açısından çok da maliyetli olmaması gerekir. Bu nedenle, logo tasarlanırken, günümüzde vektörel çizim teknikleri kullanılır. Vektörel çizimlerde küçültme, büyültme ve baskı kalitesi açısından logo için hiç bir problem oluşmaz, detaylar kaybolmaz.