1.SOSYAL MEDYA STRATEJİSİ GELİŞTİRİN
İlk postunuzu paylaşmadan önce, ayrıntılı bir sosyal medya stratejisine sahip olmak önemlidir. Bu, marka bilinirliği, web sitenize ek trafik veya daha fazla satış gibi, elde etmek istediğiniz şeyi belirtmelidir. Bu strateji daha sonra bu belirlenen hedeflere ulaşmak için yapmanız gerekenleri belgelemeli ve sürecinizin geri kalanı boyunca bir rehber olarak kullanılmalıdır.
2.MARKANIZI GÜNCELLEYİN
Tüm sosyal medya kanallarınızda (ve diğer pazarlama platformlarında) net ve tutarlı olmasını sağlamak için markanızı gözden geçirin.
Profil resimleriniz için logonuzu kullanın ve kapak resimlerinizin işletmenizin USP'yi (Eşsiz Satış Vaadi) açıkça göstermesini sağlayın.
3.AYLIK TAKVİM OLUŞTURUN
Geçici bir şekilde yayınlamak yerine, aylık bir gönderi planı listesi oluşturarak aktivitelerinize bazı yapılar ekleyin. Bu, yayınların tutarlı olmasını sağlamaya yardımcı olabilir. Ayrıca, postlar yayınlanmadan önce yazım veya dilbilgisi hatalarını iki kez kontrol etmenin harika bir yoludur.
4.İLETİLERİ ÖNCEDEN PLANLAYIN
Özellikle ofis dışındaysanız veya toplantıda kalıyorsanız, belirli zamanlarda oturmak ve el ile göndermek için her zaman uygun değildir. Bunun yerine, yayınları önceden zamanlamayı düşünün. Bu, uzun vadede size zaman kazandırabilir ve postların yayınlanması gerektiğinde yayınlanmasını sağlayabilir.
5.YORUMLARI YANITLAYIN
Makul bir süre içinde takipçilerden gelen mesajlara veya yorumlara yanıt verdiğinizden emin olun. İşlemi hızlandırmak için örnek yanıtları içeren bir e-tablo bile oluşturabilirsiniz. Bununla birlikte, her yanıtın bir şekilde kişiselleştirildiğinden daima emin olmak önemlidir.
6.KONUŞMALARI DİNLEYİN
İnsanların işinize kasten yönlendirdiği yorumlara / mesajlara yanıt vermenin yanı sıra, sizin harcinizde başkasıyla gerçekleşmiş olan ilgili konuşmaları da dinlemelisiniz. İşletmeniz, sektörünüz ve hatta rakiplerinizle alakalı anahtar kelimeleri arayın.
7.TAKİPÇİLERİNİZİ YÖNETİN
Tüm takipçilerinizi takip etmek zor olabilir, ancak Twitter listelerini kolayca kategorilere ayırabilirsiniz.
Örneğin, yerel alandan müşterilerin, düşünce liderlerinin, endüstri haberlerinin, etkili blog yazarlarının ve hesaplarının bir listesini oluşturabilirsiniz. 8. reklamı çalıştırın
İnsanların sosyal medya kanallarınıza doğal olarak gelmelerine izin verebilmenize rağmen, fark edilmenize yardımcı olmak için reklam yayınlamayı da düşünebilirsiniz. Bir bütçe belirlemeniz, hedef kitlenize karar vermeniz ve reklamları düzenli olarak izlemeniz gerekir. Ancak, ne kadar çok koyarsanız, o kadar çok dışarı çıkarsınız.
8.YARIŞMALAR
Her iş için doğru olmasa da, yarışmalar ve ödül çekilişleri sosyal medyada çok popüler. Katılım seviyenizi artırmaya, daha fazla takipçi almanıza ve ayrıca e-posta veritabanınızı geliştirmenize yardımcı olabilirler. Başlamadan önce tanıtım kurallarını kontrol etmeyi unutmayın
9.AYLIK RAPOR OLUŞTURUN
Stratejinizin, aylık raporlama yardımı ile devam ettiğini kontrol edin. Bu, geçen ay boyunca neler olduğuna bakmak ve ilerlemeyi ilerletmek için herhangi bir fırsat olup olmadığını görmek için bir fırsattır.
10. SOSYAL MEDYADAKİ GELİŞMELERDEN HABERDAR OLUN
Sosyal medya hızlı hareket ediyor, bu nedenle yeni araçlar, özellik değişiklikleri, en iyi uygulamalar ve hatta sosyal arama algoritmalarındaki güncellemeler gibi en son gelişmeleri aktif olarak takip etmeniz önemlidir.